torsdag 28. mai 2009

Selvvalgt Tema


Dette bildet er ett av mine favoritter. Ideen her var at jeg skulle ta bilde av treet slik at vi fikk med stranden også, så blir det litt ekstra natur. Bildet er tatt med Kompakt kamera. Bildet er redigert i photoshop slik at det er litt tydiligere og får frem speilingen i vannet. Fargene er skarpe å ødelegger ikke bildet. Skyggene i bildet viser hvor lyset kommer fra. Interesse punktet her er selvfølgelig treet. Det er på en måte plassert mitt i bildet, men toppen og noen av grenene på sidene er kappet av. Det gir en mer spennende følelse.


Ideen bak dette bildet var å få frem de fine blomstene i naturen vår. Bildet er tatt med Kompakt kamera. Jeg har brukt modusen me blomsten på. Bruker jeg den så får jeg et veldig bra bilde med en dus bakgrunn, slik at blomstene blir interessepunktet. Bildet er tatt fra under blomstene slik at man kan se de flotte fargene som er under også, siden vi ser alltid blomster ovenfra. Men jeg tok bildet i froske perspektiv. Bildet er redigert i photoshop med skarpere farger.



Ideen bak dette bildet var å få frem naturen i det. Jeg har brukt kompakt kamera. Modusen Jeg har brukt er den med en blomst på, da kan man ta nærbilder slik at det som er nermest linsen viser. Her får vi en dus bakgrunn så gjør at vi strax fokusere på blomsten. Bildet er redrigert i fotoshop. Jeg har fått frem fargene slik at det lir et klarere bilde. Komposisjonen synes jeg er veldig bra siden den skyen til venstre gjør at det ikke blir for mye tomrom.

Ingen kommentarer: